Språkkurs i London

Jag bor jättebra hos en ensamstående dam, lärare, för dottern går i skola på annan ort. Har hennes rum. Jättebra. i ett annat rum bor en spanjorska som går på samma skola men givetvis i en annan grupp. Hon förvånade sig i morse när vi åt frukost över att jag var mörk och run. Hon trodde att alla svenska tjejer var ljusa och blögda och var vare sig det ena eller det andra.

I min grupp finns 3 sossar, gamla inbitna, och en miljöpartist. Många av sossarna bor på hotell, inga riktiga språkkursare tycker jag......Vi har trevligt men en och annan gliring skicka över bordet. Lär mig massor av engelska parlamentsord och om deras regeringsformer. På onsdag besöker vi parlamentet på em., överhuset tror jag. Tänk att 92 personer av 740 som är överhuset har ärvt sina platser. Inga kryss där inte. I morgon kommer en tjänsteman från parlamentet och berättar om förberedelserna inför nästa års val.

Bangade äta middag med några ur gruppen, är jag tråkig eller???????????? Tyckte jag hade viktigare saker att göra, som detta t ex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0