Debatt, debatt, debatt

I dag är en annan dag. Först till soc dep och soc min Hägglund för diskussioner om familjepoltiken. Direkt till ett seminarium om sjukvårdsförsäkringar. Ska debattera med S-företrädare om privata sjukvårdsförsäkringar. Jag är kluven. Gillar som centerpartist företagsamhet och ett näringsliv med tillväxt för det är grunden för att vi ska kunna behålla vår välfärd. Men, jag skulle ju tycka att den offentliga vården var så bra så de privata inte behövdes för vården ska vara offentligt finansiserad. Vi, Allianansen, jobbar på att få den bästa vård som finns.

Sen är det debatt i kammaren om premipensionsförändringarna. Ett bra förslag som kommer att innebära att de kronor vi kan placera själva blir lättare att få att växa.

Slutligen har jag för avsikt att med Gunell Wallin, Riksdagsledamot från Skåne, besöka och samtala med personal vid SÖS som har hand om de svårt cansersjuka. Hur fungerar sjukförsäkringen för dom?

Tror att jag sedan inte ska göra mer idag........................

Kollade Toves blogg och hon skriver till Tomten, undrar vem det är som finns i Sthlm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0