Föst klart med betänkandet sen ...I dag kommer Tovanlovan

En ny dag. Ska erkänna att jag var väldigt trött i morse när jag skulle infinna mig på Utskottet kl 07.45. Dags för att justera den nya lagstiftningen om mildringen i 180 dagars regeln. I går kom jag till lgh kl 21.00. Hade då suttit i kammaren sedan kl 11.30 och hade inte ätit på hela dagen kom jag på. Men i stridens hetta, eller i debattens hetta, märker man inte att man är hungrig. Då räcker det med kaffe.

Nu har vi ett mycket bra betänkande som ska debatteras i morgon. Jag har bjudit in några tjtjkompisar på middag i morgon kväll det får bli en senare middag. För debatten blir mot kvällningen. Nu har vi förtydligat vad oskäligt betyder. Regeringen måste nu ge Socialstyrelsen i uppdrag att tydliggöra innehållet i det. Det önskade sig nämligen soc sty. Samtidigt sa kontaktpersonen för "onkologgruppen" på SöS att de var nöjda med det nya betänkandet. Det var ju Gunell Wallin och jag som besökte dom och tog med oss deras önskemål.

Äntligen kan alla som är riktigt sjuka bli lugna och slippa vara oroliga för att de ska tvingas ut i ett jobb de inte orkar eller klarar av. De mänskliga aspekterna i lagstiftningen är nu på plats.

På eftermiddagen kommer min lilla gullunge till Sthlm så vi kan gå på stan och sedan åka hem. Skjutsr henne till Arlanda i morgonbitti innan jag åker till Rd för debatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0