Köpenhamn ingen succé

- Det är en enorm besvikelse att världens ledare i Köpenhamn inte kunde enas om några nya kraftfulla åtgärder för att möta klimatutmaningen. Världen förlorar värdefull tid i kampen för att undvika allvarliga klimatförändringar samtidigt som  kostnaderna stiger för att hantera dem, säger Centerpartiets partiledare Maud Olofsson.

Det finns all anledning att vara besviken efter klimatmötet i Köenhamn. Nog trodde jag att världens länder och statschefer var medvetna om sin viktiga roll i världens framitd. Men så är det inte. Jag kan inte betrakta President Obama som en stor statsman när han inte kan ta ett större steg mot en bättre miljö och klimat. Men, det finns som fler säger bara ett steg framåt. Nu gäller det att vi i Centern jobbar än mer för att skärpa alla miljölagar och vidar miljövänliga åtgäder som gör skillnad. Källsortera, annan energi, mindre förbrukning jag, det är bara en droppe i Mississippi. Nu måste ställa om hela vårt samhällssystem inklusive oss själva.

Lycka till!!!!!!!!!!!!!

Visst är det underbart med snö. Jag bara älskar det. tog världens längpromme med stavar idag. I morgon bli det skidåkning på golfbanan. Måste somna snabbt så det blir en ny dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0