Nyåret närmar sig med oro för många

Tog morronprommen i en vit sagovärld i morse och såg hur det ljusnade. Underbart. Efter frukosten har jag nu svara på fler mail från människor som är orliga inför nyåret. De tror inte på Af och de nya möjligheter som sjukförsäkringen ger. Jag försöker lugna. Ingen blir utan pengar om man är med i introduktionen. Den är inte 40 tim/vecka med hårt jobb. Den är personlig, träff med en "coatch" alltifrån 1- 8 tim/dag beroende på behov, vad man har nytta av och vad man klarar.

Det blir bra, vilken möjlighet att få fundera över sin framtiden med en egen människa som lyssnar.

Såg på morgontv och jag tyckte Göran Hägglund klarade det bra med Varselsamordnaren och fackbossen. De verkar fungera bra till sammans och kompletterar varandra. Tror att det kommer att ordna sig för alla de som oroas för nya jobb. De väster inte på träden men det kommer att födas kreativa nya idéer som förmodligen blir bättre på sigt. Men det är lätt för mig att säga men det är inte bara det det är troligt.

Kul med farmor hon sover till kl 6 när hon är hemma i Kalhäll och här sover hon till kl 8 och då väcker snöplogen henne. Hon trivs här och känner sig lugn tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0