Bankrådgivning

Nu har jag och min man varit på banken, Sparabanken i Enköping, och fått råd angående pensionen. Mycket intressant. Gå till en bank eller liknande rådgivare. Jag lovar att det är viktigt. De ger goda råd om hur vi ska hantera den del av pensionen som vi själva får placer. Dessutom och det är viktigt ser till så att man betalar in på en extra pensionsförsäkring om någon av makarna, obs att jag är könsneutral här, inte jobbar eller har mycket lägre lön en den andra.

Varje pensionsparad 100-lapp ger skillnad vid pensioneringen när du är 65 år. Ni unga, kära, ointresserade tänk ett steg längre. Uppskattar att jag jgjort det. Garantipension är ingen dans på rosor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0