En helg i sus och dus

Åkte till min svärmor (i Dalametropolen Sågmyra) i fredags tillsammans med min mamma och Toots. Dottern åkte i egen bil. Min mamma bjöd på vinet. Svarmor bjöd på maten. Toots och jag gjorde tillsammans av med 919 kr i förra veckan. Toots åt lunch ute 1 gång, 79 kr, macka när han spelade golf 30 kr, godis på väg till Sågmyra 50 kr, rotaryfrukost i fredags 70 kr, lika för mig för jag var också på rotaryfukost 70 kr, vi bjöd "damerna på fika i Sågmyra 160 kr, köpte Expressen med lördagsbilaga 20 kr, åt på Mc Donalds när vi åkte hem 120 kr och slutligen bensin (E85) t o r Sågmyra 320 kr.

Av våra 2.340 kr vi hade tillsammans har det minskat till 801 kr som vi ska leva på den kommande veckan. (Jag har tagit med 620 kr som vi spenderade förra helgen på golffesten.)

Kan lugnt säga att jag skulle haft betydligt högre kostnader förra veckan om jag inte tänkt på varenda krona och avstått från varenda onödig utgift. Återkommer med bilder från en riktigt jobbarhelg i Dalarna. För vi har verkligen varit aktiva men haft trevligt med "gummorna".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0