Föreningslivet ett minne blott?

Nu har jag kollat detta med föreningslivet. Att vara med i PRO kostar 215 kr och i SPF kostar det 180 kr. I Pro behöver man inte betala för studiecirklar men det får man göra i SPF. Ska man åka på resor av olika slag kostar det. Alltså att vara med i en av pensionärsföreningarna är nog något som jag skulle prioritera om jag vore pensionär.

Dessutom har jag fått veta, eftersom Toots spelar golf och jag tycker det är ganska så dyrt, att man kan få en betydligt lägre årsavgift under vissa förhållanden när man är pensionär. Det var ju bra. Men som garantipensionär vete katten om det skulle vara något. Vad säger ni är golfen så viktig?

Kommentarer
Postat av: Markus "LAKE" Berglund

Ett skrivtips - sänkta pensioner väntar:



http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=2959241



Ganska naturligt dock...

2009-07-09 @ 21:33:23
URL: http://lakonism.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0