Garantipensionär i två veckor..........

1. Lärorikt
2.Oerhört lite pengar
3. Förändrar livet radikalt! Svårt !
4. Var mitt sätt bra och gav det någon effekt?
5. Hur ska jag få med mig resten av alliansen på att höja pensionen för de med lägst pension?
6.. Ge information om detta i gymnasieskolan

Att fokusera på en sak i 2 veckor är bra. Jag har ständigt tänkt på detta och för varje grej jag gjort tänkt efter. Hur skulle jag agerat om jag verklingen var garantipensionär. För det första skulle jag vara väldigt mån om att ha min egen ekonomi skilld från Toots. Varje krona som är min ska vara min och inte dela med mig. Gemensam ekonomi skulle alltså var uteslutet.

Det skulle vara väldigt svårt att vara tillsammans med andra som har det betydligt bättre ekonomiskt.. Svårt att avstå en massa roliga saker som andra gjorde och inte kunna delta.Exempelvis avstå från att delta i en resa anordnad av SPF eller PRO, eller inte ha råd att gå på en konsert eller kunna åka och hälsa på någon som bor i Östersund.

Fortsättning följer..................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0