Garantipensionär

Om jag skulle ha garantipension skulle jag få 6.777 kr/mån eftersom jag är gift och min man lika mycket. Nu har jag fått med mig Toots (min man) på ett test. Vi ska leva som garantipensionärer i 2 v. börjar på lördag 4/7. Vi har räknat ut hur mycket vi skulle få över att leva på under dessa veckor för mat och nöjen. 1.170 kr/person. Det kommer att bli jättesvårt, jättesvårt. Oroar mig lite för det. Men det gäller att planera ordentligt. Handla billigt och framför allt avstå från massor av sake vi är vana vid. Himmel. Tänk att det 'är så lite pengar. givetvis har vi inte tagit hänsyn till tove dottern utan det är toots och jag mot världen. Återkommer.

Kommentarer
Postat av: Lars Nihlén

Nä, det är inte stora summor att leva på. En del kostnader försvinner ju vid pesionering. resor till och från jobbet t.ex. har man planerat det i tid så är förmodligen både bil och bostad betalda. De som jag inte gillar är att personer lite högre upp i hierakin inte fårstår hur lite det är som garantipensionär ska leva på.

2009-07-06 @ 19:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0