Hämtat medicin

Har hämtat medicin nu och det kostade 623 kr. Men jag och alla pensionärer kunde betala 155 kr/månad. Dessutom kunde jag om distriktssköterskan rekommenderar det ha doset. Då betalar jag bara för innehållet i den. Alltså inte för medicins om vi många gånger löser ut och aldrig använder.

Alla har alltså möjlighet till månadsbetalning. Nu valde jag att betala för hela summan men om jag varit garantipensionär är jag inte säker på att jag gjort det. Nu har vi 222 kr att leva på till fredag.

Att vara god man är ett väldigt bra sätt att se hur personer med olika inkomst har att leva på. Det tipset gav mig en person som också skrev att det behövs fler gode män. Så alla pensionärer eller andra bli god man.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Och som god man överför man en del av en annan pensionärs ynkliga inkomst till sin egen....det är ju också ett sätt att lösa fattigdomsfällan för den sistnämnde, ni centerpartister har stålande ideér!!

2009-07-13 @ 22:16:55
Postat av: Margareta

Hej Soveig!

Du ha missförstått mig. Jag menade att du skulle ha lärt dig mer som god man än att leva på 550 kronor i veckan. Det är ju närapå ett hån för många pensionärer.

/Margareta



2009-07-14 @ 09:36:02
Postat av: Lena

Nej, alla kan inte delbetala medicin!

Om man ska få göra det måste man vara skuldfri - hur många fattiga är det???

2009-08-03 @ 15:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0