Oro i magen och rotfruktsgratäng

Hela tiden tänker jag på detta med att pensionen ska räcka. Toots och dottern tröttnar nog på att jag bara pratar om pensioner och hur pensionärer har det. Men jag tror att om man har lite pengar är det något som ständigt oroar. Vi har ju räknat in maten i våra fasta kostnader. Alltså ser jag inte på två veckor hur mycket mindre kostnader jag har på det kontot. Det var alltså inte så bra.

Gjorde rotfruktsgratäng i går och till det falukorv. Dottern som sagt att hon inte skulle ställa upp "konstig mat" alltså typ rotfruktsgratäng, tyckte det var jättegott. Hon ville ha det i matlådan idag så pappan bytte med henne idag också. Förutom pensionärslivet får vi bonuspoäng när dottern lär sig äta annat än bullgur, kyckling, fetaostsallader och wokat.

Kommentarer
Postat av: B_E_N ( Bygg Elbilar NU !!!!!!!!!!! )

Jaha.

Stor uppståndelse.

TA ETT HALVÅR, VETJA!

1/2 ÅR PÅ "FÖRSÖRJNINGSSTÖD" (socialbidrag på ren svenska), dvs. 3580:-kr/mån.

Tretusenfemhundraåttio kronor i månaden.

Inget månadskort till kollektivtrafik.



--== 'Tänk dig själv i andras ställe' ==--



Matteus 7:12

"Allt vad I viljen att människorna skola göra eder,

det skolen I ock göra dem"

2009-07-09 @ 20:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0