Sista dagen som garantipensionär

I tisdags var det 222 kr kvar att leva på. Toots köpte macka för 50 kr i tisdagens golf och då blev det 172 kr och jag köpte jordgubbar och blåbär för 50 kr i onsdags kvar 122 kr. Har idag varit på rotary och ätit frukost och lyssnat på ett intressant föredrag om Enköping som turistort. Alltså återstår 52 kr.

Vad har jag då avstått ifrån? Jättemånga saker bl a har jag slut på mitt läppstift och ett sådant kostar 196 kr. Maskaran kramar jag ur just nu och den kostar 209 kr. För visst får man måla sig fast man är över 65 år? Blommor till krukorna ute som börjar bli ledsna har jag heller inte förnyat.


Det är väldigt lite pengar och frågan är fortfarande vad kan jag dra in på av mina idag fasta kostnader? Maten/ det som handlas i matvaruaffärer tror jag fortfarande att det finns ganska mycket att hämta hem. Men det ser jag inte på denna korta tid då vi handlar på ICA-kort och två veckor är för kort tid då man inte ser helheten. Vi köper ju det mesta där bl a hygienartiklar, tvättmedel, städutrustning, skålar och kastruller förutopm maten. Och Tove ingår i detta.Hon äter schampoo tro jag..........................

Bilen och det som hör till den kan också bli billigare. Men fortfarande är jag tveksam till om man kan ha den kvar som garantipensionär.

Jag måste ju helt enkelt dra in pengar någonstans för hur ska jag annars ha råd med sånt som är nödvändigt. Kläder, måste ju fönyas ibland -dock väldigt sällan, hemtjänst, läkarbesök, mediciner, betala räkningar för man kanske bortprioriterar internet?

Fortsättning följer .............


Kommentarer
Postat av: Jag

Visst att din dotter inte ingår i ditt försök att leva som pensionär. Tänk om alla pensionärer med dålig inkomst kunde tänka så när de har familj som fyller år. Ska det vara på riktigt ska det vara på riktigt oavsett om man har barn eller inte. Annars får du ju inte prova på det på riktigt.



Annars ett ganska kul försök du gjort! :)

2009-07-21 @ 00:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0