Vad händer i morgon?

I morgon ska vi, Toots, jag och min mamma åka till min svärmor. Hon bor på somrarna  i Dalarna, väldsmetropolen Sågmyra. Då åker vi bil och delar på bensinkostnaden. Jag tänkte ta med två flaskor vin. Men före det ska jag och Toots gå på Rotary. Det kostar 70 kr/person. Känns tungt just nu.
Innan jag åker ska jag hämta ut medicin och kolla hur jag som garantipensionär kan betala den. Skulle också behöva köpa en ny cykel. Min blev stulen vid stationen när jag kom från Riksdagen en kväll. Har aldrig i mitt liv, sedan jag var sådär fyra fem år, varit utan cykel. Jag tillhör den cyklande skaran. Tänker fortsätta med det som pensionär också. Men köpa en cykel. Phu! Har hittat en annons om begagnat för mellan 200-800 kr. Men det får bli efter helgens utsvävningar.


Lysnna gärna på detta:
http://svt.se/2.33538/1.1620539/fattigblogg_om_garantipension?lid=puff_1620539&lpos=rubrik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0