Ännu ett beslut som rör upp

Regeringen ger tillstånd för Nord Stream AG att lägga ut två rörledningar på kontinentalsockeln inom svensk ekonomisk zon i Östersjön för tran­sport av naturgas.
Utgångspunkten för regeringens beslut är att alla stater har rätt att lägga rörledningar på internationellt vatten och på en kuststats kontinentalsockel. Att säkerställa Östersjöns miljö är dock en prioriterad fråga för regeringen. Regeringen har därför ställt höga krav på att bolaget ska klargöra vilka konsekvenser projektet kan komma att medföra.
Detta kommer att debatteras, sanna mina ord. Men vi måste se sanningen i vitögat. Alla miljöhänsyn är beaktade, vattnet är fritt och vi måste vara olidariska till alla i baltikum som inte vill frysa, vinter efter vinter.

För mig är det ingen stor fråga jag ägnar mig mer åt socialförsäkringsfrågor. Hearingen idag gick riktigt bra!

Nu bär det av hemåt, torsdag och städningen som vanligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0