Döda djur

Nu alla veganer och djurrättsaktivister ska ni höra upp. I dag har jag besökt Faringe slakteri. Himla spännande och väldigt informativt om hur väl man behandlar djuren. Både före och efter slakten. Det i sin tur innebär att det kött vi äter är väldigt bra av mycket hög kvaitet. 16 pers jobbar på slakteriet och dom kan sannerligen sin sak. Det är massor av miljöregler som ska uppfyllas och andra uppgifter som ska redovisas till livsmedelsverket och jordbruksverket.

Efter det besökte vi den nya köttaffären i Östervåla. snyggt och prydlikt. Jag köpte hemkärnat smör från Tierpstrakten det kostade 95 kr och det var ca en kvarts kilo. Gott, mycket gott, Smakar det så kostar det.

Det bar sedan av till Tärnsjö en bygd som tar för sig- Truckstopp Tänsjö är snart färdigt och ska invigas. Väg 56 till Tänsjö är nu klar med mitträcke och det är bra. Nu fattas bara vägen ner till Heby sedan börjar Räta linjen bli åkbar. Åt kroppkakor och bacon vid Pellan i Tärnsjö. Gud vad gott!

Sist men inte minst träffade jag och center i Enköping den lokala företagarföreningen. De var mycket nöjda med kommunens sätt att hantera företagare. Kul!

Tove har beställt biljett hem nu. Hon kommer måndag den 26/11 och blir hemma t o m söndag. Jabba! Det var för min skull hon kommer hem. För jag har tjatat så.!!!!!!Alltså gör er inget besvär Toves kompisar för det är bara med mig hon ska umgås. Tror ni på det??????????????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0