En vanlig dag

Såg morgonnyheterna och debatten i TV4 om Thomas Bodström som inte är med och voterar. Inte enkelt att svara vad som är rätt och fel. Man gör mer nytta i vissa lägen med att vara ute och träffa folk inhämta synpunkter, idéer, skaffa nya kunskaper och berätta om hur vi lagstiftare tänker med det vi gör. Men att jobba och betrakta Riksdagsjobbet som en bisyssla det har jag jättesvårt att förstå. För mig skulle det var omöjligt att jobba med något annat jag jobbar med detta dygnet runt. Att vara Riksdagsledamot är som att vara bonde det är en livsstil.

Tog min morronjogg och sitter nu i Riksdagshuset efter en tågresa från Enköping där tåget idag bara var 3 min försenat. Ska skriva en artikel till Un om mitt besök i Heby i förra veckan och sedan förbereda mig för morgondagens debatt om balanseringen i pensionssystemet. På em ska vi ha ett idésamtal om pensionärernas situation och sen hoppas jag att Catarina Deremar kommer en stund så vi kan jobba med handlingsprogrammet. Det är gruppmöte kl 16.00 och sedan får vi avsluta dagen med att gå igenom alla mail som inte är besvarade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0