Fler poliser och ny cykel

Nu har "höga vederböranden" släppt nya grejer som kommer i BP 10. Den här gången har vi nytta av det i Uppsala län. Mer pengar till rättsväsendet helt enkelt. Alltså kan man få fler poliser och jobba med förebyggande, då slipper man Gottsunda bråken, och förhoppningsvis fler poliser synliga på gator och torg. Kanske ändå det jag önskar mest och det är att vi får poliser i alla länets kommuner, Tierp, Heby typ dygnet runt.

Se´n har jag köpt en cykel. Ska ju ta mig till Jvs och inte åka bil utan tänka på miljön och hälsan. Min cykel har ju någon annan nu och är lycklig för. Alltså ut till Långtora och köp av en begagnad, orginal sedan seklet var ungt -förra seklet alltså- men fullt användbar. Inte utan rost men, men, men. Snacka om att han hade många cyklar och prycklar. Ett nöje påstod mannen. Ja, andra spelar golf och andra läser bäcker, varför inte meka med båtmotorer, gräsklippare och cyklar i stället??????????

I morgon ska jag träffa en tjej som ska göra ett skolarbete. Ska bli roligt för hon verkar så himlat trevlig. Dessutom ska jag pepppa henne så hon verkligen inser att C är bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0