Frukost hos Lasse Åberg och Musse

Var på frukost i Bålsta med Håbos företagare, säkert 100 pers. I arla morgonstund hade de tagit sig till Lasse Åberg museet för fika och trevlig samvaro med innehåll.
Benders berätta om sin mycket luckerativa verksamhet bland tegelpannor och sten tillverkning. Nu vet jag hur alla fina stensättningar i trädgårdar har sin grund. Säkert hundra olika färger, former, tjocklekar mm finns att välja   på och mycket av detta görs i Benders fabrik i Bålsta.
Familjeföretaget har också tack vare senior en hästverksamhet med trav hästar som omsätter ca 20-30 miljoner ca 5 procent av hela företagets verksamhet.
Blir himla imponerad av driftiga människor som vågar satsa och dessutom tänker i miljötermer. Nu ska allt som tillverkas transporteras på järnväg. därför har man köpt egna vagnar, egna lok och bygger egen järnväg som ansluter till det ordinarie nätet. Problem med transporttillstånd förstås. som tur är hade det löst sig annars hade jag känt mig lite dum.

Ska avrunda kvällen med ett centerkivnnomöte.
Har föresten hört av Tove och hon är en riktig student nu. Har blivit uppropad och betalt kåravgiften nu återstår första festen och den är tydligen i morgon. Så nu har vi en riktig student Toots och jag. Våran lilla är inte liten längre hon är vuxen, för det var ju jag i samma ålder och när jag började på socialhögskolan i Östersund.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Undra hur många vuxen poäng jag får när jag bor i ett docksskåp?!haha

2009-09-01 @ 18:48:33
URL: http://tovezander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0