Invigning och budget presentation

Blev bra media på budget presentationen i går. Oppositionen har som huvudbudskap "att alla stödåtgärder kommer för sent". Då har man inte mycket att klaga på. Tänk att vi gör det så himla bra. Men allt kan bli bättre och jag ska fortsätta kämpa för att pensionärerna får mer och att företagen får mer  nästa gång. Kolla här t ex.
http://www.sr.se/uppland/nyheter/artikel.asp?artikel=3113744
http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=2,00.html?from=nav

ska bli intressant och se vad S och deras kompisar bjuder på när de presenterar sitt budgetförslag. Var berädd på mindre pengar i plånboken mina vänner.......

Deltog vid invigningen av SUF- Kunskapscentrum i Uppsala. Det är till stöd för barn och föräldrar där någon av föräldrarna har en utvecklingsstörning eller andra kognitiva svårigheter som påverkar föräldraskapet. Himla bra att alla erfarenhet är samlad på ett ställe.

Sen fick jag middag av Cilia. Alltid ett säkert kort. Tänk att det alltid är lika roligt att träffa henne fast vi känt varandra i 47 år. Alltså sedan första dag i första klass. Det är en riktig kompis. Mathilde, Cilias yngsta,  hade nya pojkvän, Anton, en trevlig prick.

Sen var det distiktstyrelse och budget diskussioner. Alla var nöjda och kände att vi kunde stå för detta och verkligen framhäva vad centern bidragit till. Företagssatsningen, jordbruket, klimatsatsningar, ungdomssatsningar, infrastrukturen och sist men inte minst pensionärerna.

Kommentarer
Postat av: tovan

du är jätte duktig som lärt dig att länka helt utan telefon coaching ifrån mig! Jag är stolt

2009-09-22 @ 09:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0