Jag har medverkat till att pensionärerna få mer i plånboken

Mitt bloggande och mina 2 v som garantipensionär har givit resultat. Jabba!
 Nu får pensionärerna mer. Det är de med låga pensioner som får mest när man sänker skatten. Äntligen lite rättvisa för pensionärerna. Nu gäller det att fortsätta jobba så vi ser till att de äldre får det bättre och bättre. Det är som med allt annat ett steg i taget.

Vi måste nu se till att ungdomar börjar jobba, att alla arbetslösa börjar jobba och att de som är arbetsföra och inte sjuka börjar jobba. Det måste finnas jobb till alla och företagen behöver bättre förutsättningar. Jobb ger mer pengar till pensionärerna så nu gäller det. Vi är på god väg för det måste alltid löna sig att jobba och det måste vara möjligt för företagare att tjäna pengar. Men som sagt pensionärerna se nu resultatet av en god ekonomisk hushållning. Vem/vilka har sett till det? Ja inte är det socialdemokraterna och deras kompisar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är så jäklarn duktig mamma. Men ge pappa lite kredd för dom där pensionärs veckorna! Han var också duktig då:)och jag avstod ifrån bullgur i 2 veckor;)haha

2009-09-15 @ 16:10:36
URL: http://tovezander.blogg.se/
Postat av: Magnus Ahlkvist

Solveig: Vad menar du med god ekonomisk hushållning? Menar du de 200 miljarder i årligt budgetunderskott som Ekonomistyrningsverket prognostiserar?

2009-09-18 @ 14:16:24
URL: http://magnusahlkvist.bloggvanstern.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0