Klarvaken med S förslag

Nu ska man höja skatterna. S vill höja för hus som kostar mer än 6 miljor och för dom som tjänar mer än 1 miljon. Det är ju jätte, jättemånga hus i Sverige som kostar över 6 miljoner så det kommer att komma flera miljarder till statskassan. Hi, Hi, Hi!

De som jobbar och de som är pensionärer ska få lika skatt, enligt S. Undrar vad alla arbetstagare säger när de får sänkt lön. Det blir ju nämligen resultatet av att ta bort jobbskatteavdraget om pensionärerna, även dom som har en pension på fler hundra tusen per år, ska få sänkt skatt. Alltså tjänar man mer på att vara pensionär än att arbeta. Intressant men det är inte min politik. De med låga pensioner ska ha mer pension - det är viktigt och jag hoppas och ser fram emot att vi får se det i BP 2010.

I dag har Tovan och jag givit Toots födelsedagspresent. Ett par golfskor. Han blev jätteglad på fördelsedagen när jag kom med kaffe på sängen och paket. Nu är vi lika gamla igen i några månader Toots och jag, 54 år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0