Politiker är konstiga

Ibland, just nu, skäms jag över att vara poltiker. Tröstar mig med att jag inte behöver ta något världsansvar för alla politiker. Våra landstingspolitiker, borgerlig majoritet, ska driva igenom att stänga nattakuten på Lasarettet i Enköping. De vill utveckla lasarettet med  drygt 1.000 nya operationer och samtidigt lägga ner, stänga nattakuten. Behöver man akutvård ska man tas om hand i en ambulans och forslas till Akademiska i Uppsala.
I dag sa dom på radion att en äldre dam fått vänta 17 timmar på aktuen. Stackars patienter i framtiden.
Lasarettet har ett bättre kvalitetssystem än Akademiska det ska den läkare som har kvalitetsansvaret på Lasarettet. Hur kan ett säkert lasarett bli bättre för patienterna?

Hela aulan på Korsängsskolan i Enköping var knök full av folk alla ville ha kvar nattakuten. De andra förslagen hade man inget emot. Inte ens intraprenad. Men våra politiker vägrade att lyssna på folket. Kör man över massorna får man lida för det. Sanna mina ord. I kväll  förlorade Alliansen majoriteten i landstinget från 2010. Tråkigt, men sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0