Varför mår barn dåligt?

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/halsa/artikel_2612403.svd 

Läs det som står här ovan. Carl Lindgren var hos oss här på Riksdagen i morse. Det var ett av de bättre frukostmöten jag varit på. Kanske beror det på att jag tycker ämnet är intressant. Hur behandlar vi våra barn egentligen. Varför tar vi inte vårt föräldraansvar. Säger ifrån, skapar gränser, ser till att barnen lär sig att livet är att ta ansvar för sig själv och att man duger som man är. Lämna inte ifrån sig föräldransvaret till nånannan, skolan, barnomsorgen utan tagga ner. Barn tar tid, en alldeles för kort tid inser man när de är gamla och klarar sig själva. Barn behöver sin pappa och mamma, inse det vid skiljsmässor. Slit inte barnen emellan er, var inte oense, använd inte barnen som vapen.

Jag är inte fulländad som förälder, långt ifrån, men jag tror att jag tagit mitt föräldraskap på allvar tillsammans med dotterns pappa.

Kommentarer
Postat av: Jenny K Larsson

Väldigt intressant det där med hur skilda föräldrar hanterar sin relation över huvudet på barnet/barnen som ofta kommer i kläm.



Dock pratar jag och Tove om hur lyckligt lottade vi är med föräldrar som alltid ställer upp och som har skällt och bråkat på oss när vi envisats med att tänja på gränser och varit upproriska genom tonårstider och trotsåldrar. Sådant uppskattas en vacker dag (hur arg och sur man än var den där stunden) Så Solan, du kan vara alldeles lugn! :)

2009-10-12 @ 00:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0