Återtåget

Ja, nu är jag på tåget igen tillbaka till Mälardalen. Har varit bra dgara i Lund tillsammans med Centerkvinnorna. Bra debatter och en jätetrevlig förbundsfest. Fick möjlighet att berätta om kvinnoprofilen i socialförsäkrigsreformen. Vi ser till att kvinnor får rehabilitering och möjlighet till återgång i arbete istället för livslång sjukskrivning. I Uppsala län fick 1.209 personer rehab 2009 av dessa var 900 kvinnor. Dom hade om det varit den förra regeringen fått vara sjukskrivna och sedan fått förtidspension och sedan varit dumpade och tvingade till ett liv på den ekonomiska marginalens slaka lina.

Jag fick igenom att förbundsstyrelsen ska jobba fram en ny föräldraförsäkring. Jabba! Det inte partiet klarar det klarar Centerkvinnorna.

Har haft en jättefin eftermiddag, kväll och morgon med Tovanlovan. Min lilla gullunge. Kom till Kristianstad i går eftermiddag. Vi tog en lång promme och hon berättade om allt. Sen låg vi på sängen i flera timmar och då berätttade hon mer. Handlade och fixade middag och sedan lite Tv och natten. Såg Maud på morgontv och hon fick verkligen fram att vi, Centerpartiet, är bra på företagande. Behöver bli lite större, fler röster, för att få bättre gehör i Alliansregeringen. tänk på det den 19/9. tove följde mig till tåget och nu är jag på X2000.

Tove sa, och det värmer i hjärtat, det känns inte så tråkigt att du ska åka nu mamma för du kommer ju tillbaka på torsdag. Älskar den ungen, som ni förstår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0