Våpen

I dag är det dagen D för den viktiga vårproppen. Det innebär att det vi speciellt kommer att lansera i valrörelsen kommer att visas. Visst kommer det fler frågor som vi vill räta ut och göra bättre under kommande mandatperiod. I från våra Alliansgrupper som jobbat i några månader nu kommer det under våren förslag som vi vill ha finansierade så vi kan genomföra dom under 2011-2014.

Men idag är det pensionärerna som får 5 miljader, infrasturkutren är kanon, tryggehten för småföretagare är en jättebra grej. Tack vare att Sveriges ekonomi är välskött alla åtgärder vi gjort under lågkonjunkturen har varit bättre än i övriga OECD- länder. Det innebär att vi faktiskt har pengar att lindra för dom som drabbats mest av lågkonjunkturen. Som centerpartist tycker jag det är jättebra.

Om jag ska tipsa om vad vänsterkrtellen kommer att säga om våpen så är det. "vi kommer att ge mer och mer och mer." Frågan är var finns deras sedelpress.................

Kommentarer
Postat av: Magnus Ahlkvist

Minns du vad Fredrik Reinfeldt, som företrädare för hela Alliansen, sade i varenda valdebatt 2006? Jo, att Alliansen kommer att lägga mer än Socialdemokraterna på Vård, Skola och Omsorg, oavsett vilka satsningar Socialdemokraterna gör. Dvs han lovade mer åt alla.

Men ditt politiska minne är som vanligt både kort och selektivt.

2010-04-15 @ 13:31:52
URL: http://magnusahlkvist.bloggvanstern.se
Postat av: Magnus Ahlkvist

Solveig - du mailade ditt svar på min kommentar, men jag tycker själv att poängen med en blogg är att den är publik, så jag skriver mitt svar här.



Du skriver själv som en sarkasm i ditt inlägg:

"vi kommer att ge mer och mer och mer." Frågan är var finns deras sedelpress



Vad Reinfeldt gjorde, som företrädare för Alliansen, med medhåll från Maud Olofsson, var att inte ens tala om hur stor Allians-satsningen på olika områden skulle bli, bara att den skulle bli större än Socialdemokraternas. Dvs han lovade att ge mer, oavsett utgångsläge. Snacka om sedelpressare!



Du skriver i ditt mail till mig att Sverige klarat sig bra ur krisen. Hur kommer det sig då att ungdomsarbetslösheten växt så mycket i just Sverige. Att Sverige gått från att - jämfört med andra EU-länder - ha en låg arbetslöshet till att ha en lika hög arbetslöshet som resten av EU?

Ni har sänkt arbetsgivaravgifterna för de företag som redan hade ungdomar anställda, men ni har inte gjort något för att ungdomar lättare ska FÅ en anställning.



Men som sagt - min kommentar att ditt politiska minne är kort och selektivt syftade på din sarkasm om rödgröna sedelpressar, när Alliansen så nyligen gick till val på löftet "Vi tänker göra som S, men mycket mycket mer". Att sanningen sedan blev totalt annorlunda än erat löfte hedrar er inte särskilt mycket.

2010-04-15 @ 21:02:43
URL: http://magnusahlkvist.bloggvanstern.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0