Anti rökning


Tove är en person som jag verkligen bråkat på så att hon inte ska röka. Tror att jag lyckats........

I dag är jag stolt. Läs det här som står i UNT idag. http://www.unt.se/uppsala/skarpt-kontroll-av-tobakshandlare-1007190.aspx#kommentaranchor
Jag har nämligen motionerat, alltså inte bara fysiskt,  om att man ska skärpa lagstiftningen och på alla sätt motverka att man röker. Det kostar samhället enorma pengar som jag tycker man ska använda till bättre saker. Dessutom ska inte ungdomar röka för det bidrar till andra negativa effekter för dom.
Som riksdagsledamot kan man alltså påverka och det har jag gjort. Då har jag rätt att vara stolt när man lyssnar på mina åsikter.
Alltså kryssa för mig i valet så vet ni att ni får något tillbaka.

En grej till som jag är stolt över --- jag har fixat in bilden själv!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Roland "Teliapappan" Nordqvist

Nu vill jag ha skärpt lagstiftning mot tårtor och wienerbröd också, så vi slipper alla tjockisar med hjärtproblem i vården!!! Lite konsekvens.

2010-08-08 @ 19:08:23
URL: http://www.rolandnordqvist.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0