Företagandet ger en bättre välfärden

I dag på morgonnyheterna, i TV4, har man kört vad NOVUS kommit fram till att svenska folket prioriterar i valet. Det var välfärdsfrågor, de mjuka frågorna kallar vi i centern det för. Sedan kommer jobben inte företagen vilket verkar förvåna. För mig är det sistnämna inte konstig. Om man frågar mig vad jag vill så säger jag att jag vill att ungdomar och alla andra ska jobba. Jag förklarar inte att det förutsätter att det finns jobb eller vem är det som erbjuder jobb. Alltså självklart är att vi måste ha företag för att kunna erbjuda jobb. Fler företag är alltså nyckeln och huvudsvaret på allt. Företag skapar jobb och fler som jobbar skapar förutsättningar för en väldfärd som alla vill ha. 

Vem jobbar för det, vilka har sett till att 172 förbättringar har gjorts inom företagarsvären, vilka har gjort 156 insatser för att skapa bättre förutsättningar för sveriges landsbygder? Svar Centerpartiet! Magnus Ahlqvist, V i Enköping, säger att Centern inte gjort något. Han måste ha varit isolerad de senaste 4 åren. Avvecklingen av sjuklöneansvar efter 14 dgr, möjligheten att slippa revisionsplikt, sänkta egenavgifter med upp till 10.000kr/år, en enklare ledighetslagstiftning, fram t o m 31/12 2008 (har ingen senare tillgänglig just nu) hade kostnader för regelförenklingar minskat med 3,9 miljarder netto, förenkling av kontrolluppgifter för betalning från utlandet, billigare att bilda aktiebolag, med mera, med mera.

Centern kämpar för ett bättre företagarklimat och vi är Alliansens företagsamma röst. Utan Centern i regeringen hade inte mycket av vad som gjorts blivit verklighet. Magnus Ahlqvist, V, det är verkligheten.

Kommentarer
Postat av: H Mattson

Hej.

Har du kvar namnskylten jag gav dig för något år sedan på torget i Enköping?

Du som är politiker, kan du ändra företagsnumret för enskilda företagare?

Varför skall dom ha sina födelsedata som företags nummer?

När dom lämnar ut sina födelsenr på internet så kan vilka som hälst utnyttja detta!

Vi är dom enda som utvecklingen har stannat av i myndighetens ögon, fram med säkrare företags nummer!



En fråga till?

Varför får vi enmans företagare inte vara med och bjuda på offentlig upphandling?



Kan du följa mig till Landstinget i Uppsala?

Jag skulle vilja visa hur dom kan bromsa smuts spridning i sjukvården och äldrebonde.

Jag tror inte att man löser alla problem med att tvätta våra händer?



MVH

H Mattson

070-76 58 112

2010-08-05 @ 16:04:08
Postat av: H Mattson

2010-08-05 @ 16:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0