Skokloster har framtiden för sig

Var på ett mycket spännande besök i går. Göran Eriksson, Bålsta, och centerns första namn där - Kryssa Göran - och jag besökte Skokloster. De har startat ett närverk för att utveckla en bygd i nedåtgående. På 6 månader har det vänt trenden och idag öppnar återigen en bensinmack och en liten affär där. Fler företag med framåtanda och entreprenörskap är med i nätverket. Christer Lindh berättade entusiastiskt om verksamheten. Läs! http://www.skoklostergruppen.se/centerpartiet-pa-besok-hos-skoklostergruppen/

Det behövs en färja över det smala sundet för att minska tiden och spara miljön för alla som bor och verkar på Skokloster för att lättare komma till Uppsala. En snabbuss till Bro skulle också underlätta. Vi politiker har en del att göra.

Kommentarer
Postat av: Robban

Såg din bil i stan idag när jag åkte igenom Uppsala.

Tyvärr fick jag tvärnita för dig när du helt okontrollerat kör rakt över ett filbyte precis innan bron efter att du kört längs med svandammen kl 10.56. Jag låg jämnsides med då du for bara kör rakt fram in i min fil iställer för att svänge lätt till vänster som din fil och sträcken visade. Jag blev bra förbannad och hade jag inte tvärnitat hade du fått din reklambil skadad. Tänk på det nästa gång du kör bil att kolla runt om dig när du byter fil. Var inte så svårt att hitta dig med tanke på all reklam på din bil. Hoppas att du är bättre på politik än på att köra bil. Skrev min mail om du vill lämna något svar på det hela.

2010-08-12 @ 20:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0