Välfärd och trygghet i framtiden



I går var jag och besökte Ring Knutstorp. Snacka om att det ger vinster för kommunen. Så Viking Motorpark i Enköping måste komma igång. Vi i centerpartiet tror ju på bilen men inte på miljöutsläppen. Vi vill ju ha en fosilfribilpark och den måste tests fram. Då behövs banor och områden för det. Alltså Viking Motorpark har det att bidra med och mycket mycket mer. SUPERMILJÖBILDPREMIEN SOM NU CENTERN FÅTT IGENOM I ALLIANSEN ÄR EN JÄTTEFÖRUTSÄTTNING FÖR DET.

Träffade också fler som var aktiva inom alternativmedicin och under kvällens övning då vi pratade om socialförsäkringssytemet och pensionerna var det en livlig dikussion. Ska vi ha en välfärd och ett trygghetssytem i framitden behöver vi fler företag som vill anställa, fler som arbetar längre och ungdomar som börjar arbeta tidigare.

Bilden visar att i Skåne där har man persikor vid entrédörren. De är redan ganska stora som synes. jag vill också ha det. Nu är jag påväg tillbaka till Mälardalen igen.

Kommentarer
Postat av: Jenny K

Du ska få ett skott av mig solan!

Jag har nämligen ett sådan där träd på min solvägg

i Fanna! Hur ska vi komma ihåg detta till nästa vår?

2010-08-29 @ 15:27:25
URL: http://www.jennyklarsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0