Besök från Westerlundska gymnasiet



I dag har jag haft besök från 31 trevliga elever och 2 lärare från Westerlundska gymnasiet i Enköping. Det är jätteroligt att få visa och berätta om Riksdagen. Kanske har jag idag intresserat någon till att satsa på politiken och jag har kanske träffat en blivande Riksdagsledamot.

I dag är det fetisdagen och vi fick semla på centerkansliet. Mums. Men innan dess hade jag på förmiddagen haft Alliansens Äldregrupp. Vi kommer helt klart att ha många bra frågor att driva igenom nästa mandatperiod för att förbättra för de äldre. Ska bli himla roligt att få se hur våra gemensamma idéer förverkligas när vi får fortsatt förtroende att leda landet.

Eva Hedman, en kompis från Uppsala var i Riksdagen idag och informerade om tobakens nackdelar. Hon håller på med sin doktrosavhandling om detta och skolans inverkan på ungdomars liv och leverne. Tänk att det finns så duktiga människor som Eva. Vi träffades och fikade och hon ville veta mer om min motions som jag skrev i höstas och som faktiskt handlar om tobak och ungdomar.

I morgon ska jag på frukostmöte och höra mer om SAAB och Volvos framitd. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0