Almedalen here we are........

Nu är vi på plats Toots och jag. Tidig morgon. åkte hemifrån 05.00 till Färjan i Nynäshamn. Somnade som en stock i vilfåtöljerna så resan gick fort. Direkt på ön ringde vi Hallgrens, Wåhlstedts och Siléns. Träffade Rigmor Stenmark som bjöd oss till sitt nya hus här på ön. Ska verkligen försöka åka dit.
Fick nyckel till lgh som verkligen är en positiva överaskning.

Stod cykelklara vid Donners plats 16.45 som utlovatas. Var ett 30 tal med fina gröna cyklar. Med Maud i spetsen cyklade vi runt stan. Maffig manisfestation för "inte bilen under milen." Miljövänligt fortskaffningsmedel. Man ska leva som man lär.

I kväll var det en snabbis till Företagarnas mingel innan jag gick till middagen med Försäkringsförbundet. Mycket bra diskussion om framtidens sjukförsäkringssystem allmänt eller privat. Det är frågan - inte enkel - men viktigt att lösa. Kan vi komma överens parlamentariskt? kan vi hitta ett system som pensionssystemet? kan det bli en mix? Diskussionen fortsätter i den nyligen tillsatta utredningen.

Lyssnade på Ohlys som vill rusta ner Sverige och satsa på offentliga sektorn och inte på  företag och mer jobb.

Förlåt Talmannen att jag valde cykelturen med Maud istället för seminariet som anordnats av Talmannens jämställdhetsgrupp -där jag för övrigt ingår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0