Cykeltur

I dag ska vi ut och cykla. Ska visa våra fina centercyklar och berätta om länets handlingsprogram. Det regnar och jag tror det blir åska. Men skam den som ger sig. Det är Monica Hallgren och Johan Örjes och jag.

Hade hellre valt bilen idag. Men att cykla är ju normalt kul.
Börjar med frukost i Bresse. Första gången det händer i mitt 55 åriga liv. Har nog varit i Bresse en miljon gånge rmen aldrig fått äta frukost där, Nej när det begav sig som mest då hade man matsäck med sig, gick i simmis och fick på sin höjd köpa glass.


Kommentarer
Postat av: Adam

Hej, Solveig. Jag läste i UNT att du engagerar dig i människor som har det svårt. Jag undrar om du kan hjälpa mig med en lägenhet?

Det är så att jag har stått i bostadskön i snart 3 år, men får ingen lägenhet, förutom i kriminella områden.

Och även där är det svårt att bli godkänd, p ga att jag bara hoppar mellan olika korttidsanställningar och vikariat, vilket får hyresvärden att tveka.

Jag börjar nu bli väldigt trött på det här med att bo hos vänner och flytta runt i tredje- fjärde hand.

Och jag har läst mycket om att det finns enorma resurser i samhället, och att det inte är några som helst problem för er politiker att skaka fram bostäder åt till exempel ensamkommande flyktingbarn.

För inte så länge sen köpte exempelvis politikerna i Båstad en hel villa åt 7 stycken.

Så eftersom resurser beviserligen finns, så skulle jag bli tacksam om Du i egenskap av politiker kan fixa en lägenhet åt mig?

Jag kan betala hyran under dom perioder då jag har arbete, men annars kan väl någon myndighet göra det åt mig under de perioder då jag saknar jobb?

Det brukar ju gå bra i vanliga fall.



Tack på förhand

/Adam



P.s. Jag är etnisk svensk. Hoppas att det inte gör något.

2010-07-29 @ 16:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0