En blå i en grön stad.

I dag ska centern i Enköping ha en familjedag i Vattenparken. Jag ska dit förstås för jag är miljöfreek. En av dom som aldrig kommer att erkänna det är Magnus Ahlqvist. Han är en av dom som aldrig kommer att hålla med om att centerns agerande i energiöverenskommelsen är avgörande för att avveckla kärnkraften. ([email protected] När ni läst detta så förstår ni vad jag menar. Men tillhör man vänsterkartellen som inte har något beslut om hur kärnkraften ska utvecklas och hur vi ska få miljövänlig energi som ger trygghet till vår industri så kan man ju inte säga att cetern och Alliansen har gjort en avgörande överenskommelse.

I kväll ska jag till Flen och gå på utomhusteater tillsammans med mina kompisar Cecilia och Åsa. Ska bli riktigt roligt.



Kommentarer
Postat av: Magnus Ahlkvist

Som vanligt är både ditt agerande och dina skriverier mer förvirrande än klargörande.



Vad har min mailaddress med saken att göra? Att läsa vilken mailaddress jag har är knappast ger knappast någon ledtråd om vad jag tycker om Centerpartiets totala omsvängning från kärnkraftsmotståndare till kärnkraftsförespråkare.



Centerpartiet har lämnat en energiöverenskommelse som ledde till en faktisk avveckling av kärnkraftsverk. Istället har ni gjort en energiöverenskommelse med kärnkraftsentusiasterna Folkpartiet och Moderaterna, som möjliggör en utbyggnad av kärnkraften.



Det går an att göra överenskommelser som man inte är helt nöjd med. Det är politikens spelregler. För tidigare ledande Center-politiker har det funnits principiella frågor som de inte varit beredda att kompromissa om (kärnkraften och öresundsbron exempelvis). Men det är en värdering som ni har gjort - att kompromissa bort kärnkraftsmotståndet. Det går inte att tolka annorlunda än att ni inte längre tycker att det är en viktig fråga.



Det är oärligt av Centerpartiet och dig att ingå en överenskommelse som innebär att kärnkraften får byggas ut, och samtidigt säga att den innebär en avveckling av kärnkraften.



2010-08-01 @ 20:09:23
URL: http://magnusahlkvist.bloggvanstern.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0