Rotary och Arbetsplatsbesök ?

Jag vet egentligen inte vad man ska säga. Är det arbetsplatsbesök när jag besöker Rehabforum och mina fd arbetskamrater? Jag är ju fortfarande tjänstledig från Landstinget i Uppsala län och min tjänst som kurator. Ett himla bra jobb även om jag mest av allt vill fortsätta vara tjänstledig och få fortsätta i Riksdagen 4 år till.

I alla fall var det bra med dem alla även om de känner av besparingskravet som lagts på Rehabforum och Lasarettet. Kan uppriktigt inte förstå hur man kan spara på en verksamhet som är förutsättningen för att folk ska kunna återgå efter en tid sjukdom. Men, men socialförsäkringsreforemen är bra om nu verksamheterna för att medverka till kortare sjukskrivningar och möjligheter till återgång i arbete verkligen fungerade. Landstinget och landstingen gör inte sitt bästa!

Titta också på den jättefina Rehabträdgården som nu verkligen är välfungerande. Det var det sista jag gjorde, sista dagen jag arbetade, innan riksdagen, som jag anställde den trädgårdsmästare som gjort i ordning trädgården. Jätteroligt att se att den blev så fin. Trädgårdesmästaren heter Sylvia v Ehrenheim och kan rekommenderas.

Började dock dagen med att gå på Rotary, vi har frukostmöte, och var med om Presidentbyte. Spännande för nu är jag inkommande president. Intressant definitivt något nytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0