Sammanfattning Fredag- Söndag



Fredagen började med årsmöte i Rotary. Här är det nuvarande presidenten Lisa som håller i klubban och sekreterare Johan och avgående fårn styrelsen Jörgen som lyssnar intensivt. Min Rotary är varje fredag kl 7.00. Himla trevligt att få äta hotellfrukost varje fredagsmorgon och lyssna på intressanta föredrag.
Inkommande president är jag och det börjar i juni.

Dagen fortsatte med en intressant konferens om Samordningsförbunden. Det var deras nätverk som träffades och jag var bjuden att hålla anförande. Jag som förespråkar någon form av "förrehab" för dom som står längst från arbetsmarknaden är övertygad om att samordningsförbunden behövs. Kan inte förstå varför Alliansen vill minska anslagen. I stället skulle man ge dessa samarbetsformer, för det är landsting, kommun, Fk och Af som arbetar tillsammans, en högre legitimitet. För enligt ISF gör de nytta. Det säger sig ju själv för det är dom som efter lång sjukdomstid verkligen faller mellan stolarna och forslas hit och dit mellan myndigheterna. Måste försöka ändra detta så samordningförbunden får lugn och ro att börja jobba långsiktligt. Lovar att ohälsotalet skulle sjunka och arbetsförmågan öka.

Straxt innan Marina Design stängde hämtade jag min fina klänning. Den ska jag ha på Kungamiddagen på onsdag. Om ni ska ha en fin klänning för något speciellt tillfälle kan jag varmt rekommendera Marina Design, Enköping. Hon vet vad det handlar om. (Tove blev avundsjuk. Tänk om mamman blir finare än hon på Nyårsafton på Högis? Gud förbjude!!!!)

Helgen fortsatte sedan med renoveringsaktiviteter. Inget rot-avdrag här inte. Trots Toots nyopererade fot började vi (jag) plocka ur köket. Fixade nya skåp som skulle plockas ihop (Toots). Slet ut mattan för att kunna slipa den på onsdag då världens bästa golvslipare kommer Janne Horwath. Tvättade alla snickerier så det är redo för målning och nu är köket tomt. Detta vitrinskåp har gjort sitt. Finns att köpa på blocket! Allt måste vara klart till Tomten kommer annars går han nog förbi vårat hus.

Avslutade söndagskvällen med att läsa handlingar till måndagens Pensionsgrupp och kollade handlingar till Centerdistriktets ekonomimöte samma dag. Sen var det natten och jag var himla trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0