Strandskyddet har det blivit bättre??????????



Så här vackert var det i morse, i Kungsträdgården, när jag, dagen efter Kungamiddagen, traskade till riksdagen för vidare färd till Uppsala och informationen till pensionärerna. Det gällde sjukförsäkringen och pensioner förstås.



Så här fin var jag hos Kungen. Ni ser mina riksdagskollegor i bakgrunden. Tjusigt.



Detta är Abir AlSalani och jag, innan festen. Abir, en av våra nya C-ledamöter blev kallas till Kungen som ville tala med henne. Victoria och Daniel ville höra hur det var i Irak och om hon kunde se en lösning på problemet. Abir har svävat på små moln i dag. Väl unnat.

Träffade EP idag som var här i Riksdagen. Bengt Johansson hade behagat åka till huvudstaden föra att träffa oss tre ledamöter från södra länsdelen.

Ställde en fråga till Miljöminster Andreas Carlgren. idag Strandskyddesreformen har uppmärksammats i SvD idag. Den skyddar exploaterade områden säger artikeln. Miljörörelsen och oppositionen, inte minst Maria Wetterstrand , har ju varit skeptiska. Syftet med reformen fungerar alltså på det planet, tvärt emot kritiken,och min fråga var: Följer Ministern och Regeringen upp detta och vad kan de se hitintills?

Ministern bekräftar att SvD artikeln var rätt.
Dessutom poängterade han att även landsbygdsutvecklings önskemål om möjligheter att bygga på områden som är i glesbebygda områden förefaller fungera. Alltså har Centern lyckats i sitt uppsåt igen!

Nu blir det hemfärd för att kolla det nyslipade golvet i köket. Nu har jag köpt tjänster av både RUT och ROT. Säg sedan att jag inte bidrar till samhällsekonomin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0