13 oct 2015



I dag har jag fått ny nyckel till riksdagen och det gäller till den 13 oct 2015. Vad säger man om det? Jo, nu gäller det att göra rätt för sig och centerpartiet.

I morse var vår nye Socialförsäkringsminister i Ekot och sa att han inte skulle göra några snabba ändringar i socialförsäkringsreformen. Som amen i kyrkan har givetvis media tagit kontakt och frågat vad jag anser om det. Jo, det finns vissa saker som måste rättas till snabbt så att människor får tillit till försäkringen och att de får information som de förstår. Givetvis ska inte omfattande förändringar göras snabbt de ska utredas ordentligt.
Alltså jag delar inte Minsterns uppfattning för något måste göras och det så fort som möjligt.

Kommentarer
Postat av: Arne Wåhlstedt

Helt rätt Solveig. Det finns vissa saker i socialförsäkringen som måste fixas snabbt. Kämpa på!

2010-10-13 @ 21:52:33
Postat av: Magnus Ahlkvist

Jag antar att det du menar måste ändras snabbt är alla de där sakerna som du vetat om sedan ni införde utförsäkringssystemet, men som du då vägrade lyssna på. Men bra att du ändrat dig nu, sent ska syndaren vakna.

2010-10-15 @ 06:39:07
URL: http://magnusahlkvist.bloggvanstern.se
Postat av: nina

Har du några planer inför dagen? :D

2010-10-15 @ 07:39:04
URL: http://ninass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0