Från kammare till kammare



Det var mannekänguppvisning i går kväll i Kryddgården. Så här såg det ut när alla visat kläderna färdigt och packat ihop. (Alltså inga nakenbildern när damerna höll på att byta om.) det var centerkvinnorna i Enköping som med den mycket duktiga Monica Hallgren ordnat uppvisningen med lokala klädhandlare som ställde upp och framför allt centerkvinnor i alla åldrar som visade kläder. Själv var jag, tycker jag själv, väldigt fin i mina byten från "Var dags rum" outlet i Örsundsbro. Kan rekommendera en tur dit.





I Riksdagens kammare när vi valde talman och v talmän. Det blev sluten omröstning och Per Westerberg vann utan att Sd fick avgöra. Skönt. Men det är katastrof att S ställde till med detta spektakel. Bara ett spel för gallerierna och för att visa att Regeringen inte ska vara för självsäker. Löjligt!
Uppropet gick bra jag svarade väluppfostrat JA med klar hög stämma när mitt namn lästes upp. Nu ser jag med spänning fram emot morgondagen och hur Regeringen ska se ut. Vilka blir minstrar??????????????? Tror min telefon varit trasig för Maud O. har inte ringt!

Kommentarer
Postat av: Magnus Ahlkvist

Per Westerberg (M) deklararade 20 september att de etablerade partierna borde samarbeta med SD. Då är det ganska naturligt att nominera en talmankandidat som INTE vill samarbeta med främlingsfientliga.

2010-10-06 @ 08:44:42
URL: http://magnusahlkvist.bloggvanstern.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0