Vad har hänt?



Jag har bytt rum från L3:21 till L2:15. Det är ett enda flyttande i Riksdagen. Alla flyttar runt med jättestora flyttkartonger, hit och dit. Jag packade mitt och Ulrika och jag delade kärra och körde bergis hundra gånger innan alla papper, pärmar, prycklar, nagellack, tacksaker, med mera var på plats. Sen ska det plockas upp. Nästan färdigt....


Ja, så blev det till slut ganska bra. Mitt nya rum har utsikt möt Riksdagshuset och strömm är ljust och trevligt. Kanske jag saknar Lennart mindre nu när hela miljön blivit annorlunda. Lennart Petterson fanns annars i alla lägen. Kunde jag inte skriva reseräkning - hjälp Lennart - och han fixade, var jag trött - in till Lennart och hans godisskål -vips var man piggare, hur ska jag säga i den här debatten - tänk på vad som är centerpolitik och säg det sa Lennart - vips var formuleringarna glasklara.

Visst förstår ni att Lennart är saknad. Men man ska se det från den positiva sidan. Nu finns Fredrik där, alltid redo för en fika, Ulrika, kerstina ja alla, och det är bra.

I går var det sista utskottssammanträdet. Nu är den sagan alla. spännande att se vad som kommer nu. Vill vara kvar i "mitt" utskott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0