Viktiga uppdrag för Centerpartiet



Jag har verkligen fått viktiga uppgifter för Centerpartiet i Riksdagen. Jag är himla glad och känner mig hedrad att ha fått detta förtroende. Jag ska driva de frågor jag brinner för socialförsäkring, pensioner och barn/familjepolitik. Känns verkligen stimmulerande. Dessutom har riksdagsgruppen givit mig uppdraget att vara krvittningman och ledamot av ledamotsnärarådet.

Jag ska verkligen göra mitt allra bästa och på alla sätt påverka Sverige i den riktning som vi centerpartister är övertygade om kommer de som bäst behöver det till del. Politiken ska ge människor möjlighet att forma sina liv som de själva vill ingen maktfullkomlighet från politiker. Den lilla människan måste bli sedd och känna att de har trygghet om de blir sjuka eller om de är barn eller om de är pensionärer.

I dagens EP, se bilden, stod det på första sidan och artikeln på sid 6 berättade mer om mina uppgifter. På tisdag beslutar vi om uppdragen i kammaren.

I dag ska vi fira min kära svärmor som fyller 80 år. Toots och jag ska fixa mat och dryck och jag har redan gjort efterrätten - lingonparafait. Mums.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0