Så här festar riksdagsledamöter.

img_1629 (MMS)

Så här festar riksdagsledamöter. Gruppen är klar och mailen känns bara för mycket. Men de finns kvar. På bilden syns Per-Ingvar, skymd Åsa, anders och Karin. Blev så upprörd i dag då jag läste Expressen om Påskuppropet. En LO kvinna hade berättat att hennes väninna som låg på hospic blivit kontaktad av Fk som frågat vilken arbetsförmåga hon hade. Är det mitt fel som lagstiftare? Jag har aldrig stiftat en lag som säger det. Snacka om inkompetenta handläggare på Fk men det är väl också mitt fel. Nu får det vara nog!


Kommentarer
Postat av: Magnus Ahlkvist

Sluta skylla ifrån dig. Det är du som lagstiftare som skapat de här lagarna. Hade det - som du felaktigt påstår - varit så att Försäkringskassan tolkat lagarna uppåt väggarna så hade de naturligtvis fått massiv kritik från Riksrevisionen.



Men du blundade och höll för öronen när remissinstans efter remissinstans talade om att just detta skulle hända.



Det kanske svider och gör ont Solveig, men det här är faktiskt ditt fel.

2011-04-28 @ 09:37:45
URL: http://magnusahlkvist.bloggvanstern.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0