Betänkandet klar

img_6609 (MMS)

Nu är betänkandet klart och det är bara debatten som fattas. Den blir den 12/12 ca kl 17.00. Räkna med att den kommer att hålla på till kl 23.00 (Som president i rotary detta år och ansvarig för Luciafirandet tillsammans med de andra 2 klubbarna i Enköping kan jag inte vara med. Men inget annat är viktigare än debatter i kammaren även om det är sena aftonen och säkerligen inte många som lyssnar på oss.) Vi är ju tänligen ense men det räknas inte. I socialförsäkringsfrågan är det många som vill muta in sina "sanningar". Från S-sidan vill man svartmåla oss i alliansen som om vi inte vill hjälpa sjuka människor. Jag ställer verkligen inte upp på den beskrivningen utan kommer att förklara och beskriva vad vi faktiskt har gjort för att sjuka människor ska få en ärlig chans till rehabilitering och möjligheter att komma till baka till ett yrkesliv igen. På området som gäller pensioner blir det inte så mycket diskussion men på familjeområdet kan det bli en del. I dag har vi enats i utskottet om formuleringarna till färre karensdgar för företagare. Jag som centerpartist månar om att det ska bli rätt. Alla företagare ska kunna känna trygghet även de som är ensamma. Man ska kunna vara sjuk och veta att man får ersättning. Alltså måste det bli möjligt att få färre karensdagar än 7. Beklagar att vi fått vänta på det förslaget. Men det är inte Näringsdep fel det kan jag lova utan att ha tillgång till deras inre arbete.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0