Julen nalkas

img_3810 (MMS)

Det har snöat hela dagen så nu finns de det så det täcker gatan och adventsgranen. Härligt. Men ännu är det inte jullov. 3 dagar till ska det jobbas minst. Fick ny energi när jag läste Svd i fredags. https://web.retriever-info.com/go/?u=https%3A%2F%2Fweb.retriever-info.com%2Fservices%2Farchive.html%3Fmethod%3DdisplayPDF&p=85280&a=26153&sa=2013605&x=56f936d281bcc6099ebd5fdb9d7704bb&d=05080320111217810979 Rehabilitering är viktigt för oss i Centern. Det har varit vår käpphäst under hela socialförsäkringsreformeringen. Att det nu inte fungerar har jag haft synpunkter på länge. När jag är ute i landet och berättar om varför det inte fungerat har en av mina förklaringar varit att landstingen inte fixat rehabiliteringen. Givetvis finns det många bra men generellt har det varit problem. Som sagt KI ger samma besked. Men nu kan det bara bli bättre och förhoppningsvis blir det också det ujder nästa år. Vi jobbar för det. På tisdag ska vi jobba vidare med vår solidariksa trygghet som ska bli en ny och bättre trygghetsreform för fler än vad det är i dag. Den lilla gruppen som jobbar med detta är framåtsyftande och tänker "utanför boxen" som man säger om man är lite cool.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0