Härligt med Stockholm igen



Härligt och det känns som vanligt igen. Tåget bara 5 min sent när jag skulle till Sthlm idag. Tillbaka i huset igen och det var roligt att träffa alla. I stegtävlingen berättade jag för Kerstin Lundgren att jag då hade gått 14.000 steg. Redan!, sa hon det är inte klokt. Jag hade varit ute på morgonprommen och gått hemmifrån och till Jvs och till Rd. Ja, då blir det så många. (Om någon trodde att vi riksdagsledamöter åker taxi jämt kan jag erkänna att jag aldrig åkt taxi från Centralen till Riksdagen sedan jag kom hit 2006. Blev någon besviken på att vi inte lever i sus och dus står jag för det.)

Om jag nu var lite duktigare på det här med att fixa bilder och dona skulle jag kunna vända denna bild. Men, nej! Jag har i allafall varit på Inspektionen för socialförsäkringar och deras insynsråd i dag. Himla intressant. Fick en redogörelse av projektet om Fk:s omprövningsverksamhet. Det är många som vill få sitt ärende omprövat av Fk:s interna möjlighet. 70.000 ärenden och man trodde själva att det skulle var ca 40.000. Det säger en del. Varför tillåter man dessa långa handläggningstider av omprövningsärenden? Det drabbar människor. Det måste ändras.

Nu bär det av hemmåt igen och jag ska, som ni förstår, gå från Jvs och hem när jag kommer till Enköping.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0