Rotarylunch



I dag har jag jobbat hemifrån och insåg när klockan började närma sig tolv att jag var hungrig. Kom då på att dagens Rotarymöte skull handla om Handelskammaren. Sagt och gjort jag åkte dit och det var fruktbart. Fick lära mig en del om Handelskammaren och vad de faktiskt gör för Enköping och länet. Min rotarybricka talar om att jag tillhör Enköping-Vårfru Rk. Träffade Åke Hedén, Alf Johansson, Göran Sollenberg, Christer Johansson, Sylvia v Erenheim med son, Ulf Åkesson m fl, m fll

Någon klok person sa att det gjordes för lite för företagen, även om alliansegeringen gjort en del. Håller med. Om bara vår Näringsminster hade mer att säga till om skulle det bli betydligt högre statsus på småföretagarfokuset. M bryr sig ju liksom mer åt de stora företagen och ser gärna andra reformer än de som gynnar småföretagen. Så´nt är livet och verkligheten. Men man får det man röstar på........

Under efter middagen har jag mest suttit i telefon och det känns bra att få viktiga samtal avklarade. I kväll är det planering av Enköpings centerns kommande 4 år. Då jag blivit inbjuden ska jag gå. Längesedan jag gick på ett centergruppmöte i Enköping. Får inte glömma dom som står mig närmast. Skärpning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0