Fullerö vikingapark

http://www.fulleropark.se/ Kolla på detta. I dag har jag besökt Fulleröpark och träffat arkitekten, Vd, Vahink Abrami och arkeologen Peter Lindbom. Detta projekt är en unik satsning i Sverige vågar jag påstå. När det står klart om några år kommer det att vara en turist och besöksattraktion utan like. Det är inte bara vi i Uppsala län som kommer att ser fördelar med den utan det kommer att smitta av sig i hela landet. Jag tycker det är en blanding av Las Vegas och Disney i Orlando.

Tänk att det entreprenörer och innovatörer som ser möjligheter. Vi kommer dessutom att få vår historia om vikingarna publika till glädje för vår egen självkänsla. Alla andra i världen känner till dom men gör vi Svenskar det? Arn fanns han verkligen? Vikingarna fanns och vaggan var i Ga Uppsala där om råder ingen tvekan för vi har högarna. Där mitt i verkligenheten kommer denna äventyrspark mm, mm att uppföras.

Med mig till Fullerö var Göran Harman som är regionch för Företagarna i länet. En trevlig man som också har många järn i elden. Besöksnäringen är en outnyttjad branch i Sverige. Näringsminster Maud Olofsson gör allt vad hon kan för att få fart på det hela för vi behöver nya brancher så att folk får jobb. Centern jobbar på det och vi ska lyckas för annars är det förkylt för Sverige. Framtiden måste innebära nya brancher inte gamla, nya tankar, inte gamla, flera som vågar sats........


Kommentarer
Postat av: Gullvy Jonsson

En blanding av Las Vegas och Disney i Orlando passar inte i vår kulturmiljö! Varför exploatera den natur, som vi av så väl hälso- som sociala skäl så väl behöver. Naturvärdena skulle spolieras och ersättas av "bullrande pariserhjul"och ett stort affärscentrum. Det väl planerade Gränby centrum med stort utbud av varor och tjänster ligger några km från Fullerö.

2011-06-15 @ 21:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0