Att vara Riksdagsledamot

Ja. det är en hel del när man ska vara med på allt. Jag försöker verkligen fokusera. Mitt område är ju socialförsäkringen och det innebär en hel del. Var i fredags och träffade Ärkebiskopen, en mycket trevlig man, för att diskutera mitt missnöje med att Svenska Kyrkan lierat sig med Påskuppropet. Han hävdade att Svenska Kyrkan inte bedrev partipolitik, vilket i det sammanhanget hela svenska folket uppfattat. Bra samtal.

Rensade trädgården i helgen och umgicks med min kära svärmor. Läste lite diverse handlingar och sedan var det fullt kör igen.
Träffade i går Alectas pensionsexpert, Eva Adolphson och fick mig en duvning i pensionssytemets virvlar. Jättebra. Då träffade jag John, som är en av de mycket kompetenta kockar som Alecta har och Anette i repan som presenterade sig och sa att hon varit på mitt bröllop (det är 30 år sedan). Världen är liten! En snabbis hem på kvällen och Rotarymöte.

I Arla morgonstund till Sthlm och riksdagens scoutnätverk. Jag ska ju vara med på Jamboreen
(här skulle det översta kortet vara!!!!!!) en gång scout alltid scout. 38.000 scouter från hela världen kommer till Sverige och Kristianstad. Ska bli jätteroligt. Just nu har jag avslutat dagen med att ladda för morgondagens debatt på Äldrelivsdagen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Två saker:



Påskuppropet är inte partipolitiskt och Svenska Kyrkans ställningstagande att delta i Påskuppropet är inte partipolitiskt. Det är det precis lika lite som när Svenska Kyrkan tog ställning för flyktingamnesti. Det är ett ställningstagande för människovärdet och det kommer alltid att vara kyrkans uppdrag att slå vakt om det, oavsett färg på Regeringen.



För det andra: Oavsett om ställningstagandet hade varit partipolitiskt eller inte så har du som riksdagsledamot inte med det att göra. Svenska Kyrkan är en medlemsförening som tar vilken ställning den vill, så länge den håller sig inom lagens ramar. Vilka andra ideella föreningar försöker du som lagstiftare censurera?

2011-05-06 @ 09:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0