Besöker BUP

I dag besökte Johan Örjes, C, Landstingsråd och jag BUP i Enköping. Lena Silén verksamhetsansvarig tog emot och berätta om verksamheen. Vi hade en mycket bra diskussion med henne om olika funderingar som vi hade och som hon hade. Helt klart är att gränsdragningen mellan skolhälsovården, Kommunens socialtjänstm BUP primärvården med flera är väldigt otydlig och behöver förtydligas. Jag tog med mig detta till riksdagen.
Den nya lagen som avgör var barnen ska få sin vård är otydlig när det gäller barn som är placerade på statliga inrättningar t ex Eknäs ungdomshem. Man ska ställa rätt diagnos för attt veta var barenet ska. Oerhört svårt.
Tänk att barn i vårt land kan må så dåligt. Jag blir skrämd. När barn inte har det bra då blir jag illa berörd. Man kan inte tro att jag har arbeta inom socialtjänsten eller inom barnhabiliteringen.

I morgon är det dax för Sthlm igen och utskottsmöte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0