Satsning på bredband och infrastruktur

Måste säga att det blivit ett rätt bra utfall på BP 2012 så här långt. Satsningarna på IT och bredband är ju en seger för Centern. Nästan en halv miljard extra måste ju göra skillnad. Visst är det efterlängtat med tanke på att alla inte har en vettig uppkoppling. Ska hela landet leva, och det ska det, måste man satsa så företag och givetvis privatpersoner  som ska kunna leva och bo i hel landet.

Sen kan man bara vara nöjd över att restaurangmomsen ska sänkas och att t o m statsminstern har prioriterat detta. Givetvis kommer det att innebära att det blir ca 6 000 nya arbeten enligt alla som vet. Ungdomar och invandrare är de som främst får jobb. Att komma in på arbetsmarknaden den vägen är inte dåligt. Snacket om krogmoms leder tankarna fel. Men det vill ju S och vänsterfalangen i riksdagen att vi ska tro. Vi ska tro att det bara gäller när man äter löjrom på Operakällan. I själva verket kommer det att gälla MC´Donalds och alla snabbmatställen, personalmatsalar, lunchrestauranger med mera d v s ställan där vanliga människor nyttjar. För sanna mina ord om det höjs eller sänks på Operkällan spelar inte den kundkretsen någon roll.....

Pensionärerna fick ingen sänkt skatt i denna budget men det kommer. Själv är jag glad för att man i alla fall gav extra pengar till garantipensionärerna. Den grupp som jag kämpat för. Det blev i form av höjt bostadsbidrag. Hade jag fått välja hade jag givit det generellt. Fortsatt kamp med andra ord.

Nu vill jag bara ha klartecken för att vi får några miljader till att förbättra sjukförsäkringen. Jag tjatar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0